måndag 16 november 2015

hudvägg





jag knackar lätt hål



på den tunna ishinnan


för att höra




havet 
sjunga






i lä av vinden



inlindad 
i andning





lyfter öknars hägrar



nejlika bäddar in stjärnhuden







dessa seglare
kommer ur de öppnade händernas glans



färden
skrevs av papyrus





kom
kom




hör mitt hjärta sjunga ut



den
längtan
jag bar







jag inser nu
seden


jag har tvagat mig
i timglasets sand






hälarna
blöder oro




dessa väggar
hudväggar




bär mig i formen
molnen
göt




mina drömmars solformer
i månsilverdalen tonande







dessa hudväggar
skaver






grenarna trädet bär
följer ordens andning




den blommande kvisten


ögat i
hjärtats origo






kammaren är vidgad i ojämna slag




slöjan
till templet
fläktar





vid oljelampans doft i förmaket



Inga kommentarer: