lördag 14 maj 2011

o tavla ur



o tavla



ur den mytomspunna sjön



du drömmarnas sjö





i dig

ber jag om nåd





tillåt mina

händer andas







bädda mig i dimslöjors skrud in



sänk mig in i

ditt hjärta





för mig

till





han

med rosenvingars ögon





och drömmarnas sjö

bar mig in i





havsgrotta

skimrar

cinnoberröd



tecknen stiger fram





du väntar mig

i eldens nära





avkläder mig

all var daglighet



skrudar mig i dagande

all var

dagande



i allvar

möter vi



våra handljus

vilja



våra ögonljus

vilja



våra hudljus

vilja





vi stiger in i värmen





bönen för oss in i havets cirkel

vi är förenade vågor

vilka följer cirkelns

krets



från mitten vidgas vi

från periferin

dras vi

in



in i varande





hetta

det vilket hetta är





i gryningen ser jag mig i spegeln

sjöspegel





jag ser

rosen





i dina händer








Inga kommentarer: