fredag 29 juni 2012

du kom till mig


en cello
ljuder


mörkret föll
faller

över
mina ögon



jag stod
står i en skog av
mörker


alla stigar var
är uppslukade


hoppet sinade
likt en
brunn

utan ekon


något viskar
det finns inte

en annan
väg


vände mitt ansikte
in i stenarna


gryningen syntes för alltid

släckt


kanske ligger källan till
förlåtelse

bakom isen
bakom elden


något reste sig
en fängelseport
en mur utan spricka


skuggornas
berg täckte
täcker

himlen


stjärnorna slocknade

allt var
är

mörker



så skört är hjärtat
därigenom kan hjärtat flyga


ur bröstet
flyger
det


mörkret var
är
ändlöst



jag stod
naken med havande händer

i den ena gryning
i den andra skymning


tomhet

brända segel
brända
kartor


kanske ligger källan till
förlåtelse

bakom isen
bakom elden



du kom till mig
i natten

visade mig din kärlek
i stjärnornas hav


slöt mig
i din famns

närvaro


så har jag längtat

vaggade
mig

stilla

tillät mina tårar


tårarna steg likt
oceaner

azuriter
malakitvingar


du höll mig samman
i ditt vackra
lugn


visade
bergets rosor


i en strimma såg jag gryningen

väcktes
ur

såg att du var
ett drömnät

kastat av mitt

eget
rop


jag ändas
tyst

minns mig
i ditt ljus


Inga kommentarer: