lördag 15 november 2008

Det finns så mycket vackert


















Det finns så mycket vackert jag skulle vilja säga, men orden tystnar du tar inte emot dem, fylls inte av leende hjärtglädje.
Det finns så mycket vackert jag skulle vilja säga, vilja ge dig, men du tar inte emot det, fylls inte av leende hjärtglädje.

Allt det vackra jag skulle vilja säga ge dig vrids om,
Blir till en kniv,
Skär sönder mitt hjärta,
Skuggvingen,
Kärlekens halva vinge sveper om,

Det finns så mycket vackert jag skulle vilja säga,
Till vem,
Till –

Jag andas dem in i vinden
Vinden
Ler
Känner
När ögon möts strålar en pärla emellan dem
Två ögon blir en pärlstjärna
Vindens ögon ser
Vindhjärtsånger
Berör
Inre
Djup

Det finns så mycket vackert jag skulle vilja berätta, orden möter tomhet, tom tomhet,
Din tystnad är förfärande
förtärande
Inte för ärande av det du sa var skönhet,
Passion
Jag älskar dig
Farväl
Är ett vackert ord
Far väl
Min älskade
Jag går nu
Borde du ha sagt
Jag sade aldrig farväl
För mig är det inte farväl
Det finns så mycket vackert jag skulle vilja berätta,
Vara tysta med varandra,
Vandra med varandra
Känna handen omsluta min
Två händer i en

Talar med väggarna
Säger
Jag älskar dig
Väggarna
Svarar
inte
det finns så mycket vackert jag skulle vilja säga,
jag vet att vindarnas hjärta talar
Såg vindarna stiga ur bergets händer
såg dem smeka
beröra
markerna ängarna gräsen skogarna haven träden
Hörde porlande
Skrattströmmar
I dem skulle jag vilja bada med dig

När ögon möts
Andedräkten
Möts
Strålar

Ljus

Värme

Vår
Kärlek

Inga kommentarer: