tisdag 11 november 2008

Älskade


Nu skimrar himlen gyllene blå
Sollende droppar sjunger i träden
Fågelns vingar sveper runtbär dropparnas ljus
Droppen lade sig runt henne
Hon steg in i livet
Med skimrande regnbågsfärgers
Stjärnljus

himlen skimrar drömmens gyllene blå
Solleende droppar sjunger i träden
Dimmans slöjor omfamnar varandra,
Droppen skimrar
Solens händer
Släpper ut
Hennes
Hår
Älskade

Ibland är min längtan så stor, jag ställer mig mitt i ängens famn, sträcker mig högt på tå söker nå molnen, jag vet att vår dröm är där för evigt buren,
Ibland är min längtan så stor, jag ställer mig mitt i ängens famn, sträcker ut mina armar och ropar; lyft mig in i vår dröm,
Jag sluter ögonen
känner din älskade famn runt mig,
känner dig smeka mina ögon ljusa,
Känner dina händers sånger väcka mitt hjärtas sångljus,
Känner fötterna lyftas upp ur jorden,
Känner vindarnas slöjor
Vi svävar
Dansar
Kärlekens
Sånger
Öppnar aldrig mer mina ögon
Drömmer
Våra händers närhet
Drömmer

Spinn spinn spinn slända spinn trådar av guld av silver
Väv väv väv skyttel väv slöjor av guld av silver
Dimmans slöjor böljar sveper
Sveper om
Omfamnar varandra

Slöjblad
Bladslöja
Knopp

Skimrande pärla
Skimrande droppe
Skapad av regnets sånger

Fågelns vingar sveper runtbär dropparnas ljus

Älskade

Jag samlade den vackraste av alla mina tårar bad den att omfamna mig,
den slöt vingarna runt mig, jag var i droppens famn
I droppen hörs hennes längtans sång
Solen öppnar droppen pärlan bladslöjorna slöjbladen
Hon stiger in i dagen skrudad i silverne klädnad med gyllene band i sitt hår
Droppen lade sig runt henne
Hon steg in i livet
Med skimrande regnbågsfärgers
Stjärnljus
Hon svävar böljar dansar
Från strå till strå bärs hennes klanger
Hon är tindrande ljus sjunger ler
Smeker blommorna bladen stenarna träden marken allt hon möter med strålande ljus
Hon ler värme in i dagen

Älskade

Ibland är min längtan så stor, jag ställer mig mitt i ängens famn, sträcker mig högt på tå och söker nå molnen, jag vet att vår dröm är där för evigt buren,
Ibland är min längtan så stor, jag ställer mig mitt i ängens famn, sträcker ut mina armar och ropar; lyft mig in i vår dröm,
Jag sluter ögonen
känner din älskade famn runt mig,
känner dig smeka mina ögon ljusa,
Känner dina händers sånger väcka mitt hjärtas sångljus,
Känner fötterna lyftas upp ur jorden,
Känner vindarnas slöjor
Vi svävar
Dansar
Kärlekens
Sånger
Öppnar aldrig mer mina ögon
Drömmer

Älskade


Jag strödde stjärnors ljus
Över allt
Jag började frysa
såg mig omkring
Rimfrosten tindrade strålade över allt
Älskade det är inte för att du skall frysa
Det är min önskan att du skall känna ditt inre ljus stråla
genom min värmande hand runt ditt hjärta
Jag älskar dig

Inga kommentarer: