tisdag 4 november 2008

dina ord


Dina ord faller ned över mig
Dina händer känner min hud
Dina fingrar faller ned över mig
Regnet faller mjukt ned över mig

Sluter mina ögon sträcker ut min hand så van att möta luften känner din hand omsluta min hand känner din hand runt mitt hjärta du hör mitt hjärtas röst vi vandrar över rosenängen känner gräset smeka fötternas linjer stiger in i havets vågor strömmande liv vi vandrar stigen uppför runt klippan till kärlekens högsta punkt den väntar oss du vänder mitt ansikte till dig smeker dess linjer mjukt stilla dina fingrar följer mig mina ögon öppnas vi ser in i varandra exploderar i tusen stjärnors ljus är i varandra strålar klart vårt hjärta sjunger

Regnet faller mjukt ned över mig
Dina fingrar faller ned över mig
Dina händer känner min hud
Dina ord faller ned över mig
Jag vissnar
Sakta
Älskade
Lyft rosen till ditt hjärta
Känn dess kärlek ge dig sitt liv
Låt mig sluta ögonen
Stilla
I ljus
till
dig

Inga kommentarer: