onsdag 18 april 2012

silvermåne


det brinner en eld
du kan se elden skimra

i trädens
jordens rötter


kärlekseld
jag sätter mina händer
i din vård

så luttra
stigarnas minfält


så att mina penslar kan måla
gryningsrena källor


spräck
den spegel

vilken förvrider

den jag är i skymnings
caligrafi klarhet


låt klanger framstiga i
ur hjärtats
djupa
grunder

utan att överge
utan att mista
mitt själv


andas intets
doftregn


må droppens stjärnvingar
leda mina fingrars gnista

omsluta
min själ i rörelse

urmoder
ser in i hennes hjärta

hör

steglitsen
sitta fri

i kakaoträdet


hon sitter vid trädets
det stora trädets rötter
egentligen

är hon
trädet

spinner mångfaldstrådar

följer rotvävens
kronvävens trådar

ser sargade fingras
blödande knoppar

reder ut
viskar

se

där är
den hand

vilken kan
nudda dina fingrars vägar
i jämnmöte

bliv
i din puppas
silvermåne

Inga kommentarer: