tisdag 17 september 2013

den 16 september 2013


(väggställning)


väggen
är

rest


in i bortovaro


ställningens rör
följer

vind
vind


hon är en
frisläppt

trana


släpper vingar
fria


ställningar
är pollen


belivar
hennes jordmån

väggen
är


rest

bortrest

*
(vidstam)

trädet
med den vida stammen

med rötterna

utbredda fingrar

med
krona
kronrötter
svarande


stammen den vida

träder in
i

cirkeln

ekrarna är
många



marken bär vita blommor

vita blomsterrankor
klättrar uppför stammen


hennes
kärleks stämma

kan
höras

i nattregnen

*

(molnblomst)

han
håller molnblomman
i händer


varsamt
utan press

lyfter händer


flyg vackra
flyg


sväva

in i himmelsskogarnas
frid


molnblomma
i min ögonrymd

*

(bladtårar)


träden fäller bladtårar


de hör
trådens brustna

rosorna i
höstblick


doftar trösteord


vaggar trådens låga

*

(skrev jag)


skrev jag
detta

i sanden


suddade havet ut tecknen


lyfter havet dessa droppar
i stunder av mognad


så är
alla tårarna jag spillde


i sanden
renade av havet

*

(gryningsnektar)


snurra min värld
in i månsilverdalens
fjäderängder

dun
skålar

bär
gryningsnektar



(tårar av kåda)


stammar gråter
 kåda


vem skar dem

stammarna hyssjar
frågan
min

vem skar
inte vem


kanske åldern skar oss
kanske en spark
kanske en vind
kanske en


vi gråter
ty vi upplever allts tårar



och pärlorna trär vi på band
lägger bärnstensbården runt din hals


viskar hela
hela din väg vi värnar dig

helad
är du

Inga kommentarer: