torsdag 13 december 2012

din röst



av
fallande snö

regnbågsfåglar

sjunger i trädhav

målar värdar
i toner

snö
faller



i sommaren
föll regnens droppar
in i mig

tysta

glittrande


snö
faller

befruktade tårar
från
stjärnor


din
röst

av fallande snö
rör mitt ansikte

himlar är genomsiktligt glas


havet reser sig
är en grön mantelvägg


eld
brinner
hetröd


i månstrimma
ser jag dig

vi faller ned i gyllenängen


du är guldbladet

vilket höljer
mitt silver



när vi dansar
i drömmen
dansar stjärneldar med oss

förena dina ögon i solögas skymningsslöjor
upplev mig
ur solens glödfingrar


snö
faller

i dina armar faller jag
ur trädets drömvingar



och
molnen seglar med oss
du kysser äntligen
mina läppar hela
i rosenblad



snö
faller

i dina armar faller jag
ur trädets drömvingar


din
röst

av fallande snö
rör mitt ansikte

Inga kommentarer: