lördag 2 maj 2009

Älskade vita varg

I solfamnens mantel känner jag mitt hem
ropar
stilla

In i vinden


Älskade vita varg

Var hos mig i evig andnings ljus låt oss ströva frihet andas frids ljus
genom bäckarnas klara vatten andas renljus se vattenstenarnas halsteg flyta bort
känna vattenstenarna mötande ta emot våra tassars mjukhet

Älskade vita varg

Var hos mig i evig andnings värme låt oss ströva frihet andas frids ljus
genom de höga skogarnas svalkas skuggspel evigt ljusgenomströmmat
höra stammarnas djup känna mosstenarna skogsblommande vitstjärnor mötande ta emot våra tassars mjukhet
höra vindens vandring börja långt bort fjärran nära nedifrån stiga svepa lyfta om in i cirkelns krets höra vindens fasta tag om steget om slänggungan ta sats släppa fri andningsbölja stiga nedifrån svinga svepa om in i cirkelns krets av jord av eld av vatten höra klanger stiga ur metallen talar stjärnors ord
se in i varandra känna din nos fuktiga ömhet känna dig linda dig runt mig leda stegen
Älskade vita varg

Var hos mig i evig andnings värme låt oss ströva frihet andas frids ljus
genom klippans vägg följa vindrösten se väggarna skimra varmröda med tecken höra tecknen öppna rösten berätta vår eviga saga i vindens famn svara bäckarnas ådror stiga sjunka in i grottans sköte känna röken ringla slingra dansa mjukslöjor om se elds vattens jords sånger lyfta klanger ur metallen talar stjärnors ord låt oss stiga upp genom kristallrökens gång vara nära himlarnas vitdrömmande ljusblad

Älskade vita varg

Var hos mig i evig andnings värme låt oss vara stilla med varandra andas frids ljus
genom dagarnas nätters dagar i klippans öppnade handflata på platån se stjärnorna bada i månsjöns silver mötande stiga in i skymningen mötande vakna i gryningen
se vita örnen sväva cirklar kalla uttala regnord över oss känna pärlor stråla känna vinden svepa om bli vingar lyfta finna landmärke bli människogestalt
skrudade i regnbågsfärger
vandra pärlsteg
i vingars skrift
i fridsros
inre
kärlek

Älskade vita varg

Låt oss känna fjäderskrudens mäktiga stämsång

Inga kommentarer: