söndag 17 maj 2009

du berör mig djupt

du berör mig djupt


sover

stilla dröm
under
träd


träds rötter drack mig in


jag är i trädets famn


känner


bladens grönskimmer smeka
ur mina fingrar växer skira körsbärsblommor

jag släpper bladen
vingar sveper mark

fjärilar är runt

jag skänker mina röda bär till
fågels bröst

trädet öppnar famn
tar min hand i sin

vi vandrar i livs saga


känner din hand
mjukt

mot min kind

känner kärlek strömma

mina fingrar följer din haka
dina läppar är slutna segel

insegel

jag snuddar vid

din kind
äro mjuka bågar runt oasens smycken

då dina ögon ser mig
äro de mjuksammets mantel

där
vill jag vara

din panna lockar mina fingrar

jag följer dess linjer

Solen strålar om
lyser upp öknen

jag berör ditt hår

känner din nacke
mina händer fingrar faller

är vattnets strömmar ut med din rygg


din hand är mjuk mot min kind

du sluter dina händer runt mitt hjärta


du berör mig djup.

Inga kommentarer: