måndag 11 maj 2009

Vem är du att sätta så djupa spår

Vem är du att sätta så djupa spår


ser dina spår framför mig i sanden
vågors oändliga sandvidder
vindarna andas inte ut spåren
sveper med dem
tydliggör
vindarna andas inte ut spåren
sveper med dem
sveper fram
dofter
sveper
ljus
ur
i varje spår ser jag källan sippra
fukta spårens törsts
längtan
i varje spår ser jag frösådden
kapslars hårda skal vittra sönder
ser dina spår framför mig i sanden
vågors oändliga sandvidder
solens cirkel bränner inte hetta
solstrålar skriver
synliggör
solens cirkel bränner inte hetta
solstrålar skriver
skriver
tecknens
gestalt
skriver
värme
ur
ser dina spår framför mig i sanden
vågors
oändliga sandvidder
jag är kvinna
Moder Måne stjärnorna är i natten
natts klara ljus skänker inte kyla
silver andas djupa ord
klargör
natts klara ljus skänker inte kyla
silver andas djupa ord
andas ordens
visdom
andas
ur
ser dina spår framför mig i sanden
vågors oändliga sandvidder
jag andas djupt in inför min blick andas havet
jag andas ut är nära havet
ser dig vänta
ur havet stiger händers kronblad omsluter drömbilden
ljusstrålar sjunger lov
*
i öknars oändliga vidder sveper vinden upp sand
ockerdamm virvlar runt
dig
vem är du
du satte dina spår djupt
vem är du att sätta spår
för att fly
vem gav dig rätten att sätta spår
du
min tillits tro
vem gav dig rätten att sätta spår
du
*
Vem är du
är du en annan
ser dina spår framför mig i sanden
vågors oändliga sandvidder
vindarna andas inte ut spåren
sveper med dem
tyliggör
vindarna andas inte ut spåren
sveper med dem sveper fram dofter sveper ljus värme ur
i varje spår ser jag källan sippra fukta spårens törsts
längtan
i varje spår ser jag frösådden kapslars hårda skal vittra
sönder
ser dina spår framför mig i sanden
följer
ser sanden vändas ser solen smeka havets tindrande diamanter
ser vågen skölja in över öknarna
ser ovalen ser cirkeln
ser knoppen öppnas
du sitter vid stranden
vänder ditt ansikte till mig
sträcker fram din hand jag stiger in i oasen
känner igen
dofterna
känner igen
ljus värme
vem är du
är du en annan
ditt ansikte är en annans är ditt
De
viskar
Hans
dennes spår är sannhet
stig in i hans hjärtfamn.

Inga kommentarer: