tisdag 5 maj 2009

andades fukt


Älskade

Huden andades fukt denna dag, rännilar kittlade ytan, rötterna fnissade kittelsteg
jordtäcket blev tyngande denna dag, steg ur famnen lutade ryggen till vackerträdet
såg silversträngars skimmer, de var flerfaldigade färgspektra
såg de där mjuka svepande fingrarna beröra, för en stund önskade jag
luften vibrerade, såg klangerna de ohörbara hörbara
luften målade dem
vinden kände min nakenhet skyndade att lägga regnmantel över mina axlar
kände den goda smekande handen mot kinden.

Suckade lugn slöt ögonen
hörde regn, vackerregn, regntrummans mjuka svepande rörelse
lyfte mig upp på fötter, fötterna smekte marken, jag blev regn, rann in i bäcken, porlade sjöng, smekte stenarna ljusa, för en stund önskade jag vände åter till vackerträdet, sjönk ned igen, såg med öppna ögon gräshavet
I dess famn dansade solkjolar gula blåbladen vitstjärnorna violljusen gullviva gullviva bliv mig när, gullviva, gullviva dansa le öppna din famn låt världen se, det gudomliga varat får din gestalt att lysa, prinsessa i universums slott där var vi blommorna och jag i ängen dansade vi jag satt lutad med ryggen till vackerträdet det höll gren runt mig, för en stund önskade jag själen var så lyckligt dansande kroppen andades stilla lugn lyfte blicken högre

Molnfolket vackra svepande vandrade seglade, svanar skepp skogar dalar ängar dofter guld silver myrrah universums slott, hovet vandrade skred fram lyfte händerna pärlor kristallsånger föll in i blads händer vingar andades, jag såg dem åter sväva cirkla runt med varandra ljusdans värmedans kärleksdans oh, så vackra för en stund önskade jag blicken drogs till ett stort blad en handskål en badskål, liten fågel fann bladet vingar spritte tinderljus glitter vi log med varandra
Regnet stillnade allt blev stilla mjuka mantlar djupt violetta böljade en strimma en springa öppnades skimrande solstråle föll över mig runt luften marken andades mättnad, åter lade jag mig ned sakta sjönk jag in i jords famn sover åter dröm
Älskade jag känner din närhet

Inga kommentarer: