söndag 7 juni 2009

vackerhänder 2

I drömmen


såg jag dina händer


dina


vackra händer


seglar i himlens hav


mjukmoln


sagoskepp


jag steg in i dina vackra händer


du

förde till paradisets ängar
*
Där vattnar jag blommorna med mina tårar
*
jag steg in i dina händer


vackerhänder


du berörde mig djupt


knivsilvrets sigill

ornament





blixtrade månstrimma



sakta skar du sönder mig


rubintårar rann utmed kindbåge
*

du skar sönder mig

lyfte bladen
ur
tvekan


vita ark hängdes på lina

horisontvind smekte dem rena
*

vita ark veks i skarpa klara linjer

av hand

i hand vilar
Svala


flyger
omfamnar vind
*
du

förde till paradisets ängar


purpurvingar

doftar rosensömn

i dröms

lov


rinner rubintårar utmed kindbåge


knivsilvrets sigill


ornament


blixtrar månstrimma




pil läggs till båge an




sträng sträckes av hand


silver

penna skriver vita arks
liv.





Inga kommentarer: