söndag 21 november 2010

jag minns stunder då jag sett hjärtvingar öppnas

jag minns stunder då jag sett hjärtvingar öppnas


det svåra
är att se de stängda ryggarnas bortvända ansikten


jag minns stunder då jag sett hjärtvingar öppnas


hur lycklig jag var
ett tillitsbarn


finns ännu tillitsbarnet


ja
djupt inne
djupt inne i mitt hjärtbo


dit


dit söker jag stänga


det gör så ont att se ryggarnas tystnad
denna tystnad är ej tysta


den tystnaden är av helt annat slag
en slags slagbom


jagminns stunder då jag sett hjärtvingar öppnas
det gör så ont med alla dessa upprepningar, det sägs att jag ej skall förvänta mig dessa upprepningar
jag förväntar mig dem ej - men hur skall jag undgå eller undkomma dem
hur skall jag kunna bortse från dem


genom att stiga in i mitt hjärtbo
och bomma igen

Inga kommentarer: