fredag 19 november 2010

månsilverfjäder fläktar nattvind

dunlätta dalade i soldalers hand


bär hennes lätta


strimma




månsilverfjäder fläktar nattvind


drömmen ja


drömmen är
en verklighet i
regnbågshänder


enad verklighet




fingrar flätar korg
av regnbågsljus




drömmen är en verklighet i
regnbågshändan




älskade vi var är alltid skilda
så många vridmoment


bröstet mitt
är lagt i
träda


tre gånger sju i nionde andas tolv


sover invid
ett träds rötter
invid är väl ej beskrivande
trädet upplevde mitt hjärta
det hjärtat
det hjärtats upplevelser, hur det är i kramp
trädet slöt mig i sin famn, eller lindade sina rötter om mig
vet du hur vacker sången gjöts i hudtröttad
blad vecklades ut
hjärtblad
mina ögonkristaller tändes av skirfingrars ömhet
en sten stod invid
ur steg isis
klar
sträckte fram händer
bjöd jadepärlor
bjöd malakiters ådror
slöt smaragdvingar om
så vacker
är hon


såg mig
eller


sakta ställdes vändes
rötter var min krona


i en stund av vacker
ett blommande träd


smygandevackra steg rörde vid mark, hälsades
du strödde ut dig i markens händer
ditt ansikte vändes in i krona


jag strödde mina blad
mjuka
över dig


i den stunden föll trädets dräkt
du vilade i min knäfamn
ditt ansikte log
inte förvånad
du visste
stegen


vi såg drömportens vingar
hölja våra steg


i dag
står jag i människosteg
strimma av ljus söker nå mellan slutna ögonvingar

Inga kommentarer: