söndag 21 november 2010

skeende finns

vet ej varför det gör så ont
kanske för att jag ser mitt döende


död finns ej
skeende finns


vän


räds icke
jag lyfter fram min sårbarhet
räds icke
jag räds ej




min sårbarhet leder
jag tillåter den
äntligen


upplever mitt vissnande
må det vara frösättning






iskall kyla greppar om
en hand av
stål


grådis falle ned över mig
dras åt
dras
åt


väv används till förband
förbind mig
mitt hjärta
förbind


hur kan man förbinda
för före förr
förr för före
före
för
förr


i klarseende ljus synes natthimlens klara


båge spänns
gyllenpil
synes


gyllenstrimma av hjärtljus


skriver
ljusbörd




detta grådis är stål
stålmantlad
iskyla


jag måste sluta drömma


de drömmarna


det
gör alltför
ont


hjärta mitt hjärta
du vackra
källa


brist ej




vän


räds icke
jag lyfter fram min sårbarhet
räds icke
jag räds ej




min sårbarhet leder
jag tillåter den
äntligen


upplever mitt vissnande
må det vara frösättning




dina händer är gyllenvingar
flyger in i
själ


fjärilsvingar rör vid inre


skriver
ljusbörd




grådismantel faller ned över mig


regnbågspärlor


fall
ned


över mig


värm kylan vilken greppar om


grådis tätnar
kämpar ej emot


grå innehar mångdimensioner av möjliga


skriver ljusbörd


lyfter ej händer de är lindade hårt
bakbundna


de springer över mig
bebor mig




i de inre lever jag drömmen




måste upphöra med det drömmandet
det gör ont




ser dina händer snida skönhet


kanot




jag får icke förlisa
min valnötshalva
mina segel ej brista




så säga de bedjande
ögonen

Inga kommentarer: