måndag 22 november 2010

lägger mitt silverne i hennes

du frågar vem jag är
jag svarar dig så


ja


jag skall
sluta
drömma


trots att det är det kvarvarande
för att stå ut




lägger mitt silverne i hennes ögons vishetshändan




viskar matt in i solvindar
låt mig en gång i livet
möta


den man vilken ser mig i den jag är


lägger mitt silverne i hennes bröst




du frågar vem jag är
jag svarar dig så




lade mina tvivel undan


sköljer
mina händers järnsmak
i denna upplysta månsilverdal
i hennes vackra källhänder




du frågade dig vem jag är
jag fick ej svara dig
du knöt händer




jag lade min ordring av rosor i vinden
dina ögon sade sig älska


mitt utslätade ansikte
där jag vilade tillitsfylld i din knäkudde


du reste undan
väckte undran
vad var det du såg
sågade av


du frågar vem jag är
jag svarar dig så


så lyft mina regnbågslinser
låt oss svarande måla världar i skönhet


lyfta detta mörker

Inga kommentarer: