måndag 10 oktober 2011

drömmålaren

och jag ber natten in
om ceremoniell harmoni ber jag natten in

sluter mina ögon in i konst
kärlek omhöljer skönhetens talande
kärlek omger skönhetsögas tillvaro

ljus silas sakta
in i kvällsöga

ut flyga kvällsfågel skimrande

marker lyfter gråskimmer
upp ur högas bröst

träd dricker kopparglöd
skänker henne aftonskimmer

solpurpur
rör
vid
kolglöd

eldblad skrudar
ett av trädens händer


och jag ber natten in
om nåd ber jag dig


slut mina ögon in i regnen
in i det regn är
låt mig
än en gång


höra

klangerna stiga
ur
hjärtats flod


och natten bär mig

bär mig in i drömskogen
där drömbladen
andas
däri drömfloden
skänker strömmar ur drömkällan


skriv mitt hjärtas sånger
om detta jag dig ber


drömmålare stiger ur dimman
mantel skimrande av pärlemor

ler vackert till
min andekvinna i själsrörelse


kom till mig
kom


regnbågsfjädrar håller drömmålare i hand

han sveper ut med armvinge
med handvinge

från bröst i vidbåge ut

jag strör färger in i marker
regnbågsfjädrar är mina penslar


kom
kom till mig


drömmålare
målar mina stigar
mina händer

mitt ansikte
mina ögonskålar
är hans källa

solpurpur rör vid mina ögonvingar


i morgonstjärnas mjuka
lyfter vi

regnbågsfåglar rör vid dagen



jag inväntar natten

däri tillåts jag

andas



och jag ber natten in
om nåd ber jag dig


slut mina ögon in i regnen
in i det regn är

låt mig
än en gång


höra


klangerna stiga
ur
hjärtats flod


om detta jag dig ber

skriv mitt hjärtas sånger


verkliga

Inga kommentarer: