lördag 15 oktober 2011

vindarnas grotta

vindarna tar min hand
visar mig löven

kan ske tycker du
stormvindar river

river
sliter
drar

rycker i bladen

bladen
löven
följer med


vindarna tar min hand

vindarna visar
haven – gräs – ängder – skogar- sjöar

hur allt följer
följer med


böljande

vindarna bor i en grotta
vindarnas grotta

kan du höra den
sången

i den grottan
vilar de

den grottan lämnar vindarna
gladeligen efter vilan

rör vid allt

rörelsen
skeendet

är
ringarna på vattnet i vattnet
ringarnas vandring


stiger ur centrum
ur grottan


vandrar in i periferin
upplever

vandrar in

upplever
mitt centrum

vindarna visar mig
det historia är

kanske är det denna skatt drakarna vakar över
för att du ej skall se skatten förrän du är redo
kanske är det denna skatt drakarna vakar över
för att icke otillbörliga händer skall slita sönder den
kanske är det denna skatt
vilken framvisas i sagors
legenders röster

hur upplevelser
skeenden blev genom själens erkännande
detta erkännande är att vända ansiktet till
vända ansiktet in i samt se, se verkningarna i positivt ljus

jag har märkt att jag fascineras av historiska filmer
skrivna efter så kallat manus
så kallad verklighet eller så kallad fantasi
så vacker är hon i det hon dansar i själsängen fantasin
hur de än är skrivna innehåller de korn

genom att vandra med vindarnas undervisande rörelser
genom att se dessa filmer eller läsa dem kan jag se framtiden

därigenom kastas ljus över just historien

Inga kommentarer: