torsdag 24 oktober 2013

den 24 oktober 2013


(trädskallror)


trädskallror
ljuder

i vindarnas händer


molnen
drar slädar


fyllda med
solblad

solbladen
strös ut


in i vindlekar


virvlar
dansar

i trädskallrors helandetoner

molnen
stannar

vid strandhav

slädar
slumrar i hagen

*

(lövuppstigan)

ett löv
stiger

uppåt

från var
från när

viker ut vingar
virvlar med dagvindens

löparföljen


lövet landar
i dammens

kupade
mottagarhänder

*

(lågvatten)


lågvatten
stiger ur klippblads vida vingar

högvatten
rör vid molnen


andningen
sveper i
själens dans

floden
hennes hjärta är


böljande
sidenband

hon målar stigar
i fotblad

*

(vindbrum)

vindar
brummar

mjuka toner

tassar lyfter
lätta moln


nattskogar
sänder dofter

ur bärkorgar
hållna i trädhänder

flätade av hon
vilken lever i tjärnen

en ripa
ilar
genom lavstenars
guldhängen


det faller snö

toner mjuka
brummar björnar
i ide

vindarna ler
snömantlar

(faller in)


vinge
av

vinge

tonhöjders
stigande
tystnad

vibrerande
kristaller

vinge
av
vinge

meningens
urkälla

faller
in


(du är min)


du är
min kvinna


han ser henne
djupt
in

ögonen kysser hennes hopp
levande




du är
min
kvinna

min är ej äga

äga är
du äger en del
ett blad
av mitt hjärtas kärlek

min

är

vi lever


tystnaden infaller mjuk
hon ser djupt in i hans mening



du är min
man

viskar
den kvinnan



deras vingar
deras ögon
omsluter varandra

Inga kommentarer: