söndag 5 januari 2014

den 5 januari 2014


(tag mina ögon)

älskade

tag mina ögon

lägg
deras syn

in i denna dimmas
mjuka
andning

led
mina naknade fötter

in i vilans
vita

sandstränder

älskade
låt mig andas med dig

*


(stenjonglör)

hon lyfter
brunnens stenar

virvlande far stenarna
i luften

hon jonglerar
med dessas

befriade
glädje

hon pekar in i vinden

flyg
flyg mina kära

*

(rosenorden)

vita
är rosenorden
i skogens djupa


mockasiner
givna ur hav
bringar pärlornas
skimrandetoner

lyfts av
orchideers
kolibrivingar

*

(spricka)

det finns en spricka
i mina fingrar            

sluten
drömmer sprickan

öppnad blickar sprickan vida


kanske
söker sprickan

rosentråden vilken brast

*

(sargad)

hon håller
sin sargade strimma

i famnen


rösten hennes
vaggar


stillro
stillro



i gryningen
i gryningen skall vi vandra

in i örtagårdarna


de bereder honungsmjölken

till dig
du en gång vackra
strimma


trenne helandeörter
ljung salvia myrra

lägges däri


till dig
du evigvackra

Inga kommentarer: