fredag 14 mars 2014

den 14 mars 2014


(silverneskrudad)

hon med
silverne skrud

med stjärnklara
ögonrymder

frågar
är det vingarnas sus
du hör

eller är det
luftens andning

ja du vackra drömros
vem är vem
i vad är vad

*
(skogsstig)

stigen
leder skogen
i hand


kom du nära mig
i nattens silverbladskälla


rörde du vid
mitt ansikte

väckte du
mina ögon


skrev du
skogens sånger

*

(pärlträdd)


hon bär pärlor
trädda på livstråd

pärlor utan sår

ser du livet
vandra genom pärlorna

mörkt
kan det se ut

säg
hur såg det ut
i den stund
innan  du trädde in

hur ser det ut
i den sund
du träder ut

i kärlek putsar hon
varje pärlas ton

*

(silvermoln)

hon vänder ansiktet
in i silvermolnen
ser du

ökenrosorna gryr

*

(”)

iakttagelsen
är ej iakttagelsen att andas in
för att i tillit kunna andas ut
i in

*

(”)

se mästarna
stenar träd växter
lyssna till rötternas vävnad
allt är mästargärning

det lever i ditt hjärta

*

(”)

templet ligger icke utanför dig
lyft slöjan

träd in i tempeldansens skönhet

*
(blomsterkrans)



i denna stund
skall jag fläta
en blomsterkrans


av alla mina vandrade stigar


se kronknoppar
vika ut bladen

så viskar
magnoliaträdet

vilken bär min stämma

Inga kommentarer: