lördag 21 januari 2012

kärrkvinnan

vattenvirvlar


isvirvlar knakar



gräs är böjda vita





snösvanar lyfter diamantögon





följer rådjursstigen

hoppar med över bäcken







rimfrostängder

mina ögon dricker vitt ljus

stiger in i värmesfär





älskade



jag står vid mina sårade stränder





hur kommer detta rubinblodsvatten

det är vinter



rubinis







bär mitt hjärta



frammanar ditt

det ansikte jag ej vet hur det ser ut







jag besöker ett kärr varje dag

träden är så vackra uråldriga

stenarna stenriken betraktar min huds skärpa talan

våra ögon stiger tysta talande i varandra





en kvinna ser jag vid kärret



med ögonvingar omsluter hon kärrets stillastående

ur kärrmarker stiger regnbågsmarker

lotusblad rör vid slutna

bundna

knoppar







hon





är jag

Inga kommentarer: