måndag 10 februari 2014

den 10 februari 2014



(regnbolster)


i ängens mjuka

regnbolster


vilar droppar
i ring


förtäljer
elden


jordeelden


den vilken skimrar
i nattens silverblå


djupa
ögon


vägen ur
murars

låsta bjälkar

*

(fågeln)

det lever
en fågel

i mitt bröst

dess rede
är av
du


vingarna
smeker
mitt inre


flodens lopp


fågeln
fyller min stämma
med sånger


porten
lever

skimrande i
silver
i koppar
i gyllenblad

knopparna är
ädelstensorden

*

(silverstrimmad)

silverstrimmad
andas dagens kupol


tonernas
milda

smeker
ansiktets fårade
så bäddar


hjärtbladen drömmer

ännu
en stund

*

(vakande)

jag vakade med en droppe
denna natt

lyssnade in
i stråkens vandringar

strängarna
vibrerade


bar oss
in i gryningen


droppen
planterade jag

i hudens månjord

*


(bestyrkt)


bestyrkt
vandrar tomheten

skönhetens
oändliga


rör vid läpparnas
närvaro


tomheten
kysser

ordens mening

*

(du)

du
min älskade

jag drömmer dig


nära
näre


ditt
ansikte
är

en oblat


vilket uppenbaras i redo

upplevelsen är

kärlekens
vackra


vari
såriga fingrar
läkes


och jag säger mig
fråntag mig ej detta

drömmande

Inga kommentarer: