tisdag 4 februari 2014

den 4 februari 2014


(ur ramen)

allt är
lugnt

är stilla

vindarna slumrar
i ekdungens läfamn

sömnen
är

ett mjukt täcke


hjorden
betar i frid

ett plötsligt
rör upp friden
stillheten
lugnet

bilden skenar
ur
ramen

herden manar de trenne
in i

tillit

*

(tjärnsyn)

tjärnen


jag steg ned
stiger
ned

in i tjärnens
pupill

till seende av djupen

smärtnyckeln
vilken
vrider om motsols


jag skådar
in i


tjärnen
viker upp bladen

ansikten av
mitt liv

stiger upp till ytan

medsols

*

(mina tankar)

mina
tankar

runt mitt egenvara

har blivit
händerna

vilka band mig
vilka slog mig

mina tankar
slår mig
inifrån

och jag hör ett barn gråta

inser
hur illa

jag skadar
mitt egenvara

mitt jag

*

(kunskapen)

kunskapen kan icke läka
var öppen inför droppen

vilken lösgörs
ur
dimman

*

(ordsjunkan)

låt orden
sjunka in

innan du upptar orden

ofta är
nedtecknade ord

skrivna ur  i egna förvirringstillstånd

se vägen
in i helande

tillåt ej det nedtecknade
vrida om

det
ditt hjärta viskar

*

(vatten)

vattnet kan icke nå din törst
om du ej lyfter det
till munnen
i mottagande

vattnet
upplever din törst
är därmed alltid närvarande


Inga kommentarer: