söndag 2 februari 2014

den 2 februari 2014



(takknäpp)

taken
knäpper sakta upp mantlar

mantlar
glider
faller

i mjuka vågor runt
husfötter

taken flyger fria
in i skogsäng

*

(nedåt)

tyngden
drar mig nedåt

djupt
in i hennes händer


in i trädets rotgrotta


hon sluter
mina
ögon

hennes händer
rensar
lyfter
helar
läker

hon viskar

vi väcker dig
i det du

är

redo

*

(snäckandning)

hav
vackra hav


blås
i snäckan

frigör andningens puls

kalla samman
dropparnas
flammor


de vilka
andas
dem
ut

berg
vackra berg
kom gråt med flodernas
stäckta

hör
tonen vidga
ögon

och jag fröjdar mig
med vattenfallets

stämmas
viveldans

*



(stilla)

stilla
stilla

mitt hjärtas oror

sorgen
vaggar mig
inom snöblad


smälter smärtan

istappsdolkar
frigörs

dolda ansikten
forsar
klargjorda

med floden


stilla
stilla
mitt hjärtas oro

sorgen
vaggar oss

inom snöblad

Inga kommentarer: