onsdag 12 februari 2014

den 12 februari 2014


(stråken)

ömt
lägger han stråken till

han hör
frihjordarnas
mjuka
oskodda


stäppens höga möter

hör gräs
andas
susa

hör havet stiga upp
salvia blå strålande renar

han är ej mer
han


världarna strömmar
ur

tonernas källa

*

(emottog)

tjärnen

tog emot
dina tårar

att gräva upp detta
föråldrade

är att ej släppa

*
(låtsas)


kanske

lyfter jag mina händer

kanske
landar

skimrande
bubblor
i

kanske talar
bubblorna
skimrande

kanske
om jag låtsas att jag lever

kanske
jag då kan lura

mig själv

*


(förgången)

jag
lever i de förgångna
skogarna

andas in
rötternas

strofer


skall jag släppa

är jag
fången


träden
träden rör vid mina stigar


vi
plockade bort blocken

nu
ligger de där igen

igen

*

(något)

något

skar mitt bröst i denna natt

kramade
hårt
om

drömmen

vred
den

varv efter varv


en urvriden
trasa


jag gråter med revorna
i jorden

mitt blottade bröst
kvider

svanen
lägger mjukt

vingar över

om

*

(uppdraget)

så är
uret uppdraget

ur
kärrets djupa
rotstäva

nyckeln
lade iglarna

i glömskan
på stranden

vi
drack ej
urets klanger

vi stämde blodets toner

nyckeln
är den
vilken upplevde
draget

*

(vår)

våren

rör vid
gryningsblad

rötterna

lyfter
upp


meningen





Inga kommentarer: