söndag 16 februari 2014

den 16 februari 2014



(stenen)

det lever
en sten

i vindarnas äng

en kvinna
sitter i stenens hand


stenen
såg

en sparv dyka

störta till marken

stenen hann ta emot fallet


kvinnan
tvinnar regntrådar

i vindarnas äng

vindarna håller sparven
med den skadade vingen

trådarna väver en kvinna
till en korggunga


till sparven
vilken slogs

av en tankeoseende
 hand ned

kvinnan vaggar nu
sparvens flygandefärd


in i
läkedomskällans
helandehav

*


(lavskogen)

skogen
lavskogen


bär
grå

andningsmantlar

lavar
klättrar


träden bär
gråa hår


moln
vaggar stillhet

*

(smärtudd)

rör du

vid smärtans udd

oemotståndligen
sluter jag manteln
tätare

huttrande kryper jag samman


mjukt
fattar du
pennan

skriver med udden

klarhet

*


(ja)

ja
jag tillät

ja
jag mötte

ja
jag kom in
i din viskning


barnets
alltidtilltro

såg


hur
skulle barnet veta

skuggorna vilka
flyter under leendet

hur
skulle barnet veta
skuggorna
vilka flyter

med sargade segel

jag ser
skeppen ta in
vatten

jag sträcker ut min hand
viskar

älskade

du behöver sjunka
för att stiga

Inga kommentarer: