fredag 28 februari 2014

den 28 februari 2014



(drömsk)

drömska moln

seglar

midnattsskeppets
stjärnsegel

*


(ögonrörelse)

lågan
rör vid mina ögon

skimrande
opal

skimrande
bladellips

ur svärta
du vackra midnattsblå

snuddar vid cinnobers värme

violett in i guld

mina ögon
andas
in

*

(tätna)

dagen tätnar

viker undan blicken

intriger
viskar

ängshök
viskar intighet

regn sköljer
såren öppna

ur
var

*

(så)

många blad
många strängar

varför så hårt sluten
varför så stela fingrar

*

(någonstans)

du behöver ej gå någonstans
du behöver ej söka någonstans
ej heller någonting

allt är inom dig
så och utom dig

smält in i allts är
den du är

du behöver ej söka
ej gå

det enda du behöver
är att stanna

*

(motstånd)

motstånd
är öppnandets inledningsfas

*

(betyda)

tystnaden
behöver ej betyda bortovaro
tystnaden
kan betyda närvaro

sublim
verklighet

*

(spegelbön)

låt mig spegla min glädje i dig
icke min smärta

*

(vävareld)

vävarelden

stiger upp ur glödbädd


lågor väver
flammor väver

gnistkorn landar
i himmelsåker

vävarelden
målar

vallmofält
i blåklintsdalen

kvarnhjulen
öser

smältvatten


disfolken
skimrar
ögondans i fröjdan

Inga kommentarer: