torsdag 13 februari 2014

den 13 februari 2014


 (droppblad)

tystnaden
viker ut

dropparnas blad

i regnängen
dansar de


tärnorna

vingarna är långa
vita

mantlar

lyfter
den sovandes
oro


*

(klockdån)

den stora klockans dån
skakar om torntankarna
klockaren är kläppens
malmdroppens rörelse
klockaren är medföljaren

stilla i ett mjukt tonregn
faller
tystnaden
in

in

fåglarna vaggar
tornet i luftens vagga

*

(du)

du kysser mina fingrar
i nattens gryning

genom mig
ilar

en vind

*

(del helhet)

min tanke
är en del
av en helhet
jag styr mina tankar
i pusslets
helande

tystnaden är min spanare

med lanternans
milda

i hand

***

min tanke
är

delen
en del av helheten

en helhet

enad lever tanken
tyst
i mitt inre

*

(hjärta)

mitt hjärta säger mig

någonstans
lever ett möte

någonstans
finns du

du kysser mina sköra
fingertoppar




(de)

de rör
vid

den ännusovande luften


sjunger fram
gryningsvingar

blads
skira

tonerna bringar värme
bringar ljus

i deras
visshet

*

(bubbladroppe)


så är
bubblan
droppen

allts
ursprung

*
(trennespråk)



älskade
du kommer

med de sju arken

fyllda

med dina trenne


drömspråk

koltrasten gav dig

ur trösterskan vid flodens 
hjärtträd


Inga kommentarer: