tisdag 5 augusti 2014

den 5 augusti 2014

(släcktes)


släcktes

mina ögon

en vind
en ickevind


blåste ut lågan

och bergen rämnade


kristallerna
steg upp


tände nätternas alla hav


så stirrade
mina ögon


insiktsfullt
in i
ut
ur


tjärnen

och skogsstjärnor
höljde mitt bröst

*

(handblomma)

blomman
i min hand


födsloblomman


skrumpnade


doften
syntes upplösas


i drömskogen

*

(valv)


valven av elfenben
är lyftade


sjön
den röda
pulserar


rytmrn
är tonen


stigen ur blå laguner



ett väsen
dyker


i en vid
båge



följer
cirkelns fullföljd


sömmar hon samman bröstet


med trådar givna
av moln

*

(och)

och jag släckte

alla mina bränder

med tårar av
mitt oförstånd

*

(satt)


i
ringar

av en ring


vilar
blå

safirer


klättrade ned

på tråden
drömmakerskan
släppte


i ringen av
blå safirer


är en kvinna satt


i
drömvävan

*


(”)

döm ej elden
vad
väckte eldens förtvivlan
det är så lätt att döma


*

(”)

det finns de vilka kan dansa in regn
de vet
hur vatten stiger
de vet
de vet
livets grund

*

(”)


det finns ett
och detta ett är att bedja om
det är insikts instigande


Inga kommentarer: