torsdag 9 oktober 2014

den 9 oktober 2014


(trädknippen)

han samlade
träden

i

ögonknippen


sträckte buketter

till hon
vilken vakar

i


havsvindens skogshus


vari hon
planterar


ögonkvistar

*

(regnrörelse)

regn
kysser mina ögon


mitt ansiktes
trötta
linjer


slut mig
en hand i din


vandra mina stigar
med mig


regnhänder
rör vid mitt hjärta

*

(stad)

stadsgator

asfalt
är

knottrade hudar


torget
kullerstenssolen lagd
kanaler


barkbåtar
seglar


med tecknade segel


barnet
i mitt hjärta följer

*

(under ifrån)

hennes sulor
är

slitna

under
ifrån


de ber mig tända deras lanternor


i skogen
vandrar lyktfolken


med kulörta månar

*
(”)

fräsande stämmor kan liknas vid grovt sandpapper
avväg grovleken på ditt beteende
sådant papper är icke för själshud

*

(”)

stämmor har många tonarter
frågan är om bäraren vet sin tonart

*

(”)


slunga icke din hand innan du varseblir handens styrka

*

(”)


om allt är klangen av urtonen
hur kan du i den vissheten motstå budet

*

(”)


det stiger en ton ur hennes hjärta

Inga kommentarer: