onsdag 13 augusti 2008

simmar

Jag simmar djupt ned i det svarta havet
Sanden är svarta vågor
Svarta linjer
Viskar
Sluta andas
Handen
Kramar
Runt det vilket en gång
Var
Hjärtat
Muränorna söker dra mig
Ned
Under
Sanden
Jag simmar djupt ned i det svarta havet
Vågorna är svarta
Stilla stående
Stärkt
svart
siden
Veckens knivar
Drar sakta
Remsa efter remsa av kroppen
Havsvinden
Samlar dem
Rullar ihop
Formar dem till röda rosor
Andas liv i dem
Djupt ned
Skymtar
Pärlan
Det är bra
Andas
På den ena sidan
Viskar någon
Döden till mig
Bygger murar
Något
Söker hindra örat att höra;
Den andra sidan viskar ljuset till mig
Månvindens sånger
Lindar Stjärnljus runt mig
Drar mig varsamt upp
Havets händer öppnas
Solvinden bär mig
Uppåt
Kroppen vrider sig i spiraler
Glashinnan brister
Andas
In
Ut
Ljusdroppskaskader dansar runt mig
Regnbågsljus
Jag brer ut vingarna
Flyger
In
I Rosornas
Ring

Inga kommentarer: