torsdag 29 december 2011

brunnen


vandrar
i mjuka mockasiner


i kjolens pärlband
andas silverbjällror


doft av
friljus
leder

hibiscusträden blommar
i dina händer


i mina händer
framstiger sepia

en strof av en sekund

en kvint
en ters


oktaven stiger

kattvinden sträcker

lämnar glödrosen

sveper silverbergens sträckta hud

lamor
nynnar

skänker
värme
ljus

glimmerögon andas i grottans mynning
stigna av träd ur hav

hon den skimrande vita
med nattstråk i pälsskrud

spinner

hibiscusträden blommar
i dina händer


i mina händer
framstiger sepia

en strof av en sekund


sätt dig här i min hand kvinna
sitter i jordestig

fiskar
stjärnfiskar

utan krok
utan lina

dyker in i azurblå
djupare

ljuden instiger dova vackra djupa

stilla
stilla
ögonsjäl

maneter svävande vackra
lysande

är vi

så vackert är att svävande
dansa hav

sjunker
sjunker

korallreven är mjuka penslar

anemoner visar väg


stjärnfiskar


de bär mig
vi simmar in i staden


sitter vid brunnen
springbrunnen

var är dina steg

är du valen vilken skänker kaskadljus

är du
är
du

du är

 om ett jag dig ber


nyckeln ur mitt bröst
lägger jag i dina händer



hibiscusträden blommar
i dina händer


i mina händer
framstiger sepia

en strof av en sekund



korallreven är vackra i denna natt

maneter svävande vackra
lysande

är vi

så vackert är att svävande
dansa himlars hav

Inga kommentarer: