fredag 30 december 2011

ur karmen


min längtan
är icke din
min längtan är
mitt hjärtas djupa sång

min längtan är icke din
är den sann lever längtan
stiger längtan in i

vår
längtan

fingerblad
tänder
trädsången

genom särade drömslöjor


i gryningselden

sveper
vinden

upp dörren
glider  ur karmen

tröskeln står upp för
stenens
fäste

ett blad

ellips undersköna  verklighet

fjäder i min hand

vem

sände detta blad


dörren lägger  sig stilla
med fransar välkammade

sitt upp så flyger vi


dit


där elden förtäljer

meningsbörden

ur sandens ögon


parallella drömmar
ljuder

över land över hav
sveper in
andas
genom

till

fingrar
knoppas
viker ut blad

rör vid ansiktens linjer

läppar
rosenvingar
rör vid

ögons ljus

väcker

kolibris
cirklar

släpper körsbärsblom
in i ålderträdens stammar

Inga kommentarer: