onsdag 24 september 2014

den 24 september 2014


(mötaröga)

i mötarögats lins

andas

vidhetens
handhavda


munnen
är en kåsa
fylld


med belivande
källord


i mötarögats lins
andas

liv


med huden
hör du


tystnaden råda

i
skönhet

*

(stammen)

stammen
i skogsvida


slogs omkull


tankekastet
for väsande etter


genom
märg
genom
ben


saven stelnade


stammen i skogsvida
slogs
omkull


kunde jag flyga


nu
orkar jag icke mer


spira
mina rötter


ur djupen av edra hjärtan

*

(rosenrös)

rosenröset
är lagt


en snölykta av kvarts


stjärna rör vid


i natten skimrar
röset



så tyst
så stilla

*

(anslag)

med mjuka
anslag


faller regnfingrar ned

sonetten
dansar ur

skugghörn


väckt av den
vilken manteln

föll av axlar


cembalo
sträcker svar
ur glömska

*

(”)

den vilken sticker fötterna i cement
betong
lär ej kunna flyga

*

(”)

i min värld lever inte alla däremot allt sida vid sida i ett
i insikt av att denna sida är du är jag är ja;
allt och alla
allt

*

(”)

jag upprepar
de avklädda ansiktena är de vackraste


Inga kommentarer: