måndag 29 september 2014

den 28 september 2014

(tillåtandeshand)



ingenting är jag
därmed
allting


jag
stänger grinden
till åtkomst


vilar stillhet
i tillåtandets hand



andas rosengången
i tempelord

*

(fridsbärare)

fridsbäraren
nalkas
med


spann fyllda med stjärnbär


pärlor stigna ur hav
ur


musskans tystnad


skimran
i pärlträdets krona


bäraren skänker frid
in i


dagkommandes
stigar

*
(dinfamn)


vagga mig
i

din famn

trösta mig ordlös




strö
mina tårar i örtagård

till spirande


må sältan
giva styrka
i sötmans eufori

*

(eldlöv)

eldlöv i hand
bränner icke
gångarnas krattade grus


stör ej
bäddarnas lagda


hand
i
eldlöv


samtalar
enhet

*

(ekskådan)


eken skådar
in
i

bokskogen


oxar betar
hornen långa lystrar


hornblåsaren
andas


glastoner



spräcker vallen rest
över hjärtgård


eken viskar

sker det

*

(”)


det ordlösa
är det vidgade ordet
det vidgade ordet är intighet

*



(”)


fyllnad är icke utfyllnad
fyllnad är behovens svar

*

(”)

allt har en uppgift
en
upp
gift
ohörsamheten gör uppgiften till gift

gallåker kastas upp

Inga kommentarer: