onsdag 28 mars 2012

krattmöte


så lugnt

skrida de

ur granars djupa
böljande
helt

stilla


mantlar


älskade
en vind rör våra ögon

kvinnor bär
silvervits
skimrande klädnad


regnkrukor
bär
de

i vänster arms
båge

regnkrukor
vilka
är

trummor

skinnet
huden
är

vattenblad

med fjärilslätta
fingrar

rör
de
vid

tysta sånger
andas

männen följer deras stig

regnfolken
vandrar

älskade

du upplever min rysning
av en frysil

sluter ultramarin sjal
tätare om mig
din arm stannar runt mina axlar


det är
vackert

jag längtar
 har så länge längtat
till de

förtrogna samtalen
förtrogenhet


din arm stannar runt mina axlar


det är
vackert

vi vandrar in i
bilden

kom
kom

sitter i mjuk mossfilt
i djup förtrolighet
följer
tysta

vindarna spelar med
istappar

de fann
i nordanlunden

hon dansar med handtrumma
ljudande i tjärnens öga

väcker

det är

vackert
sluta
ögonen

lyfta skenet in i dröm


så lugnt

skrida de

in i granars djupa
böljande
helt

stilla


mantlar

granar andas ut skirblå värme

jag fattar krattan
kammar gräsets vingar

mötte den första humlan
idag

det är
glädje

Inga kommentarer: