tisdag 6 augusti 2013

mästare i trädlunden



vem är

det

vilken jonglerar med bollar sju

färgerna tonerna i kretsen
blir vita

av följden

till följden
av

utombordsmotorn har jag nedmonterat
ror i själens hav
med silveråror

bergsfolken
han med pepparkornsögon isklara
täljde år orna           

mästare
i trädlunden

var
är jag


kvinnan vilken ropar
svarar


i natten tände jag’ljuset för mig
blåste ut lågan
samt önskade mig tusenfärder


blå fjäril
bar rökslingor vida


mästare i trädlunden

var är jag


kvinnan vilken ropar
svarar

skuggsjöar

sveper in

det är de sargade
bröstens tårar


kanjalpennor
skriver ögon


svärtade in i
petroleumblågröna fält


indigodjup skriar

i dånande virvlars
handgrepp



mästare i trädlunden


skuggsjöars
böner

stiger

faller
ned


regnfjädrar tunga
bäras av


sjunkna axlar


i glipor
kan skönjas stelnat hopp

bakom ryggmöten
med hårt sammanpressade ögonvyer

ljussplittrade

tyst
stiga de
böner om helande

till
helande
komme


mynten i önskebrunnen
äro ärgade
rostade
upplösta

finnes ej mer


tatuerade
innanför huden
finnes alla vägar

var för
lät jag
slagen hagla
över
mig


Inga kommentarer: