torsdag 10 november 2011

ditt solhjärta

så mycket längtade jag efter skogarna
in i fristegen

så mycket längtade jag till bergsplatån

fylldes av
tillät mig längta
tillät längtan fylla mig

portarna gled med ens upp

andades djupt in
stjärnvindarna innan jag tog steget
fullt
in

sprang fri i
molnskogarna
in i jordskogarna

hälsades
välkomnades

så har jag
länge drömt mig välkomnad

stannade i
ödmjuk beundran

av

skönhetsandningen

i glänta brinner elden
glöder berättarstenar

jag bjöds sitta med
ansikte in

de ledde mig vid
handen

till

berget

till nålspetsen

stigen bar mig in i ögat

tilläts passera
bjöds in

av

skogsstjärnsblommor
vitskira

på platån
i cirkel

avklädde de mig
mig

pekade in i vinden

i månsilverdalen
invid bäckens sånger

slöt du mig
nära

nära
ditt solhjärta
man

Inga kommentarer: