måndag 7 november 2011

tankestoff

hästar
flugsvampar

i skogen växer ett stånd med flugsvampar
vackra röda
med vita prickar

jag frågar vari är din röda färg
kärlekens röda

vari är dina vita prickar
kärleken den rena

plocka mig
inmundiga mig

i korgen lägger jag flugsvampar

tillreder samt äter

ack oh ve
sjuk blir jag

vindmoder – vindens moder
stiger in

lägger svaldun över panna

lyfter mig

skänker mig pilbåge

ser du flugsvamparna
de står åter där

tag pilen jag förberett till dig
lägg pilen an
spänn bågen
sikta väl

vindmoder – vindens moder
står vakande med mig
jag vajar svag

pilen når flugsvampar

ur dem flyger ej flugor

det galopperar hästar
hundraden

galopperande
stegrande

vilda med uppspärrade näsvingar

så är det med
det

enkomtänkta

vindmoder leder mig hem
lägger helandehänder i mitt hjärta

Inga kommentarer: