måndag 16 december 2013

den 16 december 2013

(klövje)

klövjehjordar
följer

bäckens ådra

ännu bär ådran
dropphängen

klövjedjuren bär bjällror

de kommer vandrandes
med frost

i gnistrandehänder

lägger isrosor
i bäckens ådror

klövjedjuren
sprider värme i stallet

bjällror
ljuder stillhet


(tätt)

tätt
faller regn

täta
förenande pärlor

doftar rena i vindarnas
korgar

andningskorgar

viskar
viskar
hav mod
i dina stigar

andas livets
följen

*

(väljer)

jag väljer
stiga in i
tystnaden

vaggar mitt hjärta

mitt hjärta vaggar mig
i rosenbladet

vilket dricker
denna dags regn

med rodnande kinder

en hand
stryker lätt
över kinden

*

(regnoblat)

hon lägger
regnoblaten
på min tunga

lyfter smärtan
i mina ögon

viskar
låt det blivna


smälta in


låt detta fukta
stjälkens viskande svar

hon rör vid
mina slutna

*

(vilje)

av vilje

spann du tråden

sländan
skymtar du
i ständig rörelse av

ditt svar


av kärleks vilje

nådde du denna tråd

ditt hjärta minns detta


av vilje

Inga kommentarer: