måndag 23 december 2013

den 23 december 2013


(horn)

se
jag tager detta horn

ur sandens källa

se
jag tänder
kornets
låga

mina tårar
vattnar sanden


i min
hand


ur hettan

vilar

en glasskärvas
regnbågslins


och fiskaren
fiskaren kastar ut nätet

vilket håller

allt

samman

*

(ögonflorsocker)

hon släpper
de ögonen

vars mun pudrar
florsocker

vars djup
talar

annorstädes
till

de ögonen
släpper hon

ur sikte

ty hon hör lögnpiskan vina

*

(röd)

skadeskjuten
ligger den röda fågeln

pilen ven
utan sikte

såg ej
det vita arket

i den röda fågelns
rosenbröst

*

(luftburna)

luftburna
seglar moln

tätt inöver öknarna

däri
stenrosor
nu

blommar

i anande av
öppnandet

hennes ögon är blå
innermantlar


är
röda segel

luftburna seglar
moln

*

(muntvagan)

dina läppar
skall ej röra mina

förrän
din mun

tvagats i källan


Inga kommentarer: