lördag 25 februari 2012

stannandemöte


varför försöker du springa bort från
märker du inte att den växer

jaguaren springer
med mjuka tassar
svartskimrande päls

ur jaguaren springer vit varg

ur vit varg springer kvinnan

marken är fuktig
växter hindrar
söker omfamna kvinnostegen

hon tror de är gripande händer

strupen är åtsnörd
ögonen vidgade
andningen
väser

röda vågor böljar stormhav
upplevelsen dånar

är ej rädd för närhet
efterdyningarna är det
vilka piskar upp
stormarna

orkar ej se händer släcka mitt ljus

efterdyningarna är det
vilka piskar upp
stormarna

jag sökte springa bort från min rädsla
jag sprang bort från min rädsla

den växte sig allt starkare
ända tills jag stannade
studerade dess konturer
mötte den

jaguaren springer
med mjuka tassar
svartskimrande päls

ur jaguaren springer vit varg

ur vit varg springer kvinnan

Inga kommentarer: