onsdag 3 december 2014

den 2 december 2014


(tak)


du lyfter
taket
av tyngd


du rör vid molnen
släpper toner
av glädje

in över åsar


folken dansar i
virvlandeströmmar

tänder ljusen
i ögonrymder

gläder mig
det


gör jag

*

(rör icke)

rör icke
min hud


huden brinner smärta

given av
piskor
ristade ärr
är stigna in

rör mig icke

jag flyr icke det flydda

jag värnar om
mina kvarvarande steg

*

(osagda)

lägg de osagda
orden

i min hand


andas
soldroppar

in i mina ögon

våga
närma dig
trotsa mitt nekande

våga se djupare
in i mina ögon

*

(solmoln)

solmoln
stryker

trädens naknade

domherrar samlas
i silhuettskog

vindar
stillas
in i

skirblå sidenmantlar

*

(”)

de vallar du bygger är illusioner
var medveten om att de kan bli pålverk

*

(”)

bönen är vägen utförandet bejakelsen

*

(”)

sju är strålarna
sju är ej åtta
åtta är ej nio
dessa är tjugofyra

fråga dig vad tjugofyra är i kretsen av fem

Inga kommentarer: