onsdag 3 december 2014

den 23 november 2014

(röstspinnare)

röster
spann vägar

runt
runt
henne

ringarna tätnade
ögonen slocknade


rösten stockades
floden forsar


hon hoppar
in bland de rullande fällda

hoppar
följer

forsen

landar i sjön
vilken är
i lotusens hand


tjärnen
mottager henne
i kärlek

där bliver hon
i tystnadens skönhet

fri

*

(skingras)

dimman
skingras

lyfts ur mina ögon

spann fyllda med drömmar

hälls
i drömäng

jag bedjer
om detta


*

(giv)

giv
mig kraft

att orka
andas

orka
le

mina händer så tomma

linjer
mönster
utsuddade

giv mig kraft
att orka

lyfta stegen

in genom detta

*

(fria)

fria
svävar


vingfolken


följer luften
till stränder


dit solföljen strör
nekta

in i havs klippblad

så vakar
sångföljen
med stjärnkorn

*

(”)

giv med fria händer
bind dem icke med förväntan

*

(”)

du vet väl att dina rörelser
kan bringa harmoni in i de splittrade golvtiljorna

*

(”)

mullvadar skulle icke gräva
om dessa ej visste rötternas bärkraft

grävarfolken följer tonen vilken kommer ur hjärtat

Inga kommentarer: