onsdag 3 december 2014

den 26 november 2014

(gräsöken)

dimman tätnar

alltmer

allt
mer

pyramiderna
i gräsöknen

dryper av fukt

höststämning
andas
ljusbidan


skänk mig
ur

ditt hjärta

*

(komna)

komna
ur
ro

stiger andning

andningsdroppar

bäddar in
stigarna

vandrade

i sidenpapper
sidenbanden
är

röda

skimmer

*

(glasskrud)

träden
är

skrudade
i glaspärlor

diamanter
fyllda med

sommarminnen

förtäljda vid
strandeldar

*

(vinterglödsträd)

älskade


din hand
så god


omfamnade mina
stelnade
fingerblad


du ledde mig till dessa
sandstensröda
berg

dina händer lade du
mjukt över mina ögon


andas viskade du

och
jag andades


varghjärta hördes besjunga
skönheten

du släppte mina
ögon

fria

du visade mig
vinterträdets

glödandevita
safirer

*

(”)

ensidighet tär på vandringarnas vandring
samsidighet är föränderlighetens varaktighet
så viskar stämmaren

*

(”)
det finns en orsak varför skruvar skruvas i medsols
samt skruvas ur motsols
liknar livsspiralen

*

(”)

berättarglöden gav orden vid eldarna
detta var innan staket restes gränser lades
sedemera band hon böcker
lärde folken läs samt skrivkonsten
ja
konsten


Inga kommentarer: