onsdag 3 december 2014

den 25 november 2014


(skingra)

skingra
skingra

mina tankar
sprickorna

svider

skapar djupa fall

vindar rusar in
viner
lyfter
vaskar

guld ur sjunkna

trädens
flodträdens

rötter

vikes undan av dem

*

(ryggsprucken)

de
ser henne ej

lämna

vanan är dem
trogna

hennes alltid där

ser de
hennes fårade
ögon

hör de
hennes spruckna rygg

lyssnar de
till hennes brännande
hud

vikt i bön

skogen hör

*

(taggtråd)

är min längtan
en taggtråd

virad
runt min väg

åtdragen

är min längtan

piskan
vilken driver
min splittrade gjord
in i fållan

det gjorda
en hjord
av skenande härdar

*

(”)

haren bringar ofta glädje
har du sett att haren stannar samt vädrar
i glädjen

*

(”)

det tingliga/tingen
kan icke ersätta de inre stigarna
hur ont dessa inre stigar än gör

*

(”)

de skor vilka icke är sömmade
till dina fötters värn
skaver


Inga kommentarer: