onsdag 24 december 2014

den 24 december 2014


(ljus)

ljus
kupar jag in i händer


händer
lyfter jag


ljus
svävar

i glittermoln
landar

där de mest behövs

jag stiger in i dagen
med mjuka mockasiner

längtan min
är lagd


i en korg med sjuhundra lås


nyckeln
är lagd

i dens hand
där den hör hemma

*

(därdalen)

jag vandrar i dalen
där vildblomstren
andas


drömmarnas
vita


diamantrosor


rena
klara


i sällsynthet
stiger ömhetens ton

*

(kristallfågel)


kristallfågel
rör
vid


granens
vita skrud


gnistmoln
frigörs


fyller ögonrymder


kristallfågel
bygger gnistrede



lägger
däri


opaläggs djup

*

(tusenden)

hon tänder
tusenden


ljusskålar


med lågor
hon bär


i händer


bergets stig
är en skimrande ljusväg


skogsstjärnor
inväntar


hennes vandring i
stenringen

*

(”)

önska livets välgång ej motgång
ty allt liv är välsignat

*

(”)


sömnen är belivande
så även det medvetna sinnet

*

(”)

vila i din hand låt ej din hand
hagla slag över din egen livsväg
vila i din hand
pina dig ej


Inga kommentarer: